Je omgeving ziet jou als iemand die het goed voor elkaar heeft. Je hebt een fijn gezin, een goede baan en je wordt gezien als lieve en betrokken moeder. Wat je verborgen houdt, is dat je veel moeite hebt met het gedrag van een van je kinderen.
Hij is tegendraads, als je hem iets vraagt heeft hij altijd een weerwoord, is snel geïrriteerd en op school gaat het vaak ook niet zoals verwacht. Er komt niet uit wat er in zit.
De gangbare opvoedadviezen die je krijgt van je ouders en vriendinnen werken bij jouw kind niet, het lijkt eerder erger te worden. Je krijgt het maar niet onder controle en je voelt je steeds meer alles behalve een lieve moeder. Je wordt als maar onzekerder.
Herken je dit:
- Je vindt van jezelf dat je te veel boos bent op je kind. Het maakt je verdrietig want je wil zo graag die leuke moeder zijn . Het is zelfs zo dat je je de leuke momenten niet goed meer herinnert. Was er wel iets leuks vandaag?
- Je kind komt boos het schoolplein aflopen. Hij smijt zijn tas voor je voeten en roept “***school. Ik krijg altijd de schuld van de *** meester”. Je kunt wel door de grond zakken, want andere ouders op het schoolplein hebben het ook gehoord. Je kunt zien dat ze er wat van vinden dat jouw kind zo doet en praat.
- Je bent boven de was aan het opruimen en beneden hoor je dat je kinderen ruzie hebben. Tot 10 tellen denk je. Nee niet genoeg, tot 100. Voordat je het weet sta je alweer beneden net zo hard te schreeuwen als zij. Achteraf schaam je je dood, wat ben ik nu voor moeder die niet eens rustig kan reageren.
- Je ziet je kind worstelen met de tafels en spelling en als je zijn werkboekjes bekijkt staat het vol met schrijffouten. Je merkt dat er op school niet uit komt wat er in zit. Wanneer je voorstelt om samen te oefenen wordt hij boos. Hij kan het echt wel zelf en je moet vooral niet denken dat hij jouw hulp nodig heeft! Je hebt geen idee meer wat je moet doen om te zorgen dat hij mee blijft kunnen op school en de moed zakt je in de schoenen. Wat zal de juf wel niet denken?
- Je verwacht dat tijdens het volgende 10 minuten gesprek op school de juf voorstelt om een onderzoek te doen naar de problemen van je kind. Maar jij wilt helemaal niet dat je kind in de reguliere zorg getest wordt hier heb jij je al in verdiept. Je kind is goed zoals het is.,.daar is geen label voor nodig,! Jij bent op zoek naar de kern van de problemen en wilt weten waarom je kind het zo moeilijk heeft!
Als je nu geen actie onderneemt:
Hoe slecht wil jij je gaan voelen?
Als je nu nog denkt dat het een fase is, wie hou je dan voor de gek?
Je merkt aan jezelf dat je steeds sneller irritatie voelt. Het is zelfs zo dat je denkt dat je kind jou expres boos maakt, dit maakt jou zo verdrietig en het kost zoveel energie. Door het gebrek aan energie erger jij je nog vaker aan het gedoe in jouw gezin. Jij hebt zelfs geen zin meer om een uitje te gaan doen, omdat het toch altijd uitloopt op ruzie om de kleinste dingen. (Wie waar in de auto mag zitten…of wie de bal als eerst mag).
Jij staat elke morgen opnieuw vol goede moed op, maar voor je het weet sta jij weer te preken dat het zo niet gaat en jij in je eentje zo je best doet. En de kinderen niet luisteren (wat wil je op je brood, poets even je tanden, schoenen aan we moeten gaan.), 10 keer moet je alles herhalen. Moedeloos word je er van. Chagrijnig en boos vertrekt iedereen om aan de dag te beginnen. Onderweg naar je werk zit je in de auto te huilen omdat jij je het moeder zijn zo anders had voorgesteld.
Niemand ziet dat jij je zo onzeker voelt, en liever die moeder wil zijn die je had voorgesteld voordat je kinderen kreeg.
Waarom werk je met mij :
- Ik heb zelf ervaren hoe het kan gaan in een regulier hulpverleningstraject en juist daardoor weet ik als geen ander hoe belangrijk en fijn het is dat er een professional naast je staat die je echt ziet, begrijpt en weet hoe het er bij jou thuis en of op school aan toe gaat.
- Dat je de verandering niet in een diagnose vindt, omdat dat symptoom bestrijden is. Omdat ik van mening ben dat zo’n diagnose nooit helemaal past. Iedereen reageert op zijn eigen manier, door wat je eerder hebt meegemaakt en in je geheugen hebt opgeslagen. (lees je in mijn ebook) http://ebook
- Ik mij verdiept heb in verschillende leerstijlen die kinderen kunnen hebben en niet altijd aansluiten bij de manier die school jouw kind aanbiedt. Hierdoor ga jij zien dat iedereen uniek is omdat werkelijk niemand het precies zo ervaart zoals jij (ook al denk jij dat nu.). Jij gaat dit zelf herkennen en dat maakt dat jij zelf anders leert kijken naar het moeilijke gedrag. Omdat het eigenlijk alleen een schreeuw van hulp is wat jouw kind doet.
- Omdat ik mij zelf heb laten coachen en daardoor ontdekt heb dat als ik mijn reactie verander, de reactie van mijn kind ook verandert. Waardoor mijn kind niet in therapie hoeft. En ik zo mijn kwaliteiten als moeder zelf weer zie. En ik jou dat ook gun!
- Bij mij is niet snel iets raar of gek. Ik ben ervaringsdeskundige en heb al veel moeilijk gedrag gezien en meegemaakt. Ik vind het fantastisch om met jou te onderzoeken waarom het moeilijke gedrag moeilijk is voor jou en jij krijgt helder hoe de leerstijl van jouw kind is, zodat jij het ook logisch gaat vinden.
Wil jij jouw kind helpen te stoppen met moeilijk gedrag, laten we dan vrijblijvend kennismaken.
E-mail mij en ik neem binnen twee werkdagen contact op voor een afspraak.
Of klik hier Meteen aan de slag! zonder mij te mailen en kijk of mijn strategie bij jouw past, misschien is dat net het duwtje wat je nodig hebt en als je er niet uit komt kun je me nog altijd mailen. Ik weet hoe vervelend het is als je iets wil proberen en je mailbox volloopt met mail met allemaal aanbiedingen waar je helemaal geen zin in hebt!
Hier bepaal jij of je me mailt of niet!!
IEDEREEN IS UNIEK
We hebben juist elkaar nodig om te zien wat er te leren is van elkaar.